Recenzie Totul se termină cu noi – Colleen Hoover

Recenzie

17
509
views

Totul se termină cu noi este un roman care explorează noi orizonturi și a cărui scop este să ne predea o lecție despre sacrificiu și iubire.

Pentru cei care mă citesc deja nu este o noutate faptul că Colleen Hoover este una dintre autoarele mele preferate și că savurez cu plăcere orice lectură semnată de ea. Colleen a devenit pentru mine ca un drog în ale lecturii de când am citit Ugly Love. Atunci am știut că orice poveste pictată de ea îmi va plăcea fără doar și poate. Nu m-am înșelat căci la fel de mult mi-au plăcut și Slam. Din dragoste pentru Layken, Confess și Hopeless.

Ei bine, cu părere de rău afirm că magia s-a oprit la Totul se termină cu noi. Nu mă înțelegeți greșit. Lectura mi-a plăcut căci am regăsit același scris frumos cu care Colleen mă obișnuise, o poveste sfâșietoare și emoționantă (tipic Colleen), complexă din toate punctele de vedere iar personajele sunt unice, conturate cu grijă, perfecte. Doar că .. nu am reușit să rezonez cu cele scrise, nu am simțit totul la fel de profund precum s-a întâmplat la celelalte romane și nu am reușit să simt în totalitate drama lor însă, acest lucru nu face ca lectura să fie mai puțin bună deoarece sunt convinsă că povestea în sine rezonează cu majoritatea cititorilor și este considerată fabuloasă.

Oricum, am dus lectura până la final și nu pot să nu recunosc că este impresionantă, că din rândurile autoarei avem ce învăța. De semenea, nu neg nici faptul că, atunci când am ajuns la nota autoarei am admirat-o și mai mult pentru curajul de a pune pe hârtie situațiile urâte prin care a trecut, povestindu-ne o parte emoționantă din viața ei. Acela a fost momentul în care am decis că, peste ceva timp, va trebui să reiau lectura, să fiu mai mult în poveste și să simt totul exact așa cum a fost trăit.

Revenind la recenzie, vă spun de pe acum că nu voi dezvălui prea multe în speranța de a stârni curiozitatea stfel ca voi să parcurgeți această lectură și să rezonați cu ea.

Colleen Hoover ne introduce în povestea lui Lily, personajul principal care, și-a petrecut copilăria și adolescența văzând cum se derulează același film urât care îi avea în prim plan pe părinții săi. Tatăl său era un om important și impunător care nu a prea știut cum să fie tată. Atenția lui pentru Lily era undeva la zero iar pentru mama fetei, soția acestuia, ateția lui se oprea la scandaluri, violuri și bătăi.

Lily era martorul tăcut asupra căruia se observa mai târziu consecințele, copilul care își considera mama mult prea slabă neînțelegând că tot ce îndura aceasta era parte dintr-un sacrificiu, copilul mult prea fricos pentru a anunța autoritățile.

Anii trec iar tatăl abuziv moare. La înmormântarea acestuia Lily nu a avut nimic bun de spus despre el așa că, s-a făcut stană de piatră. Nevoia de eliberare și-a făcut simțită prezența iar personajul nostru s-a refugiat pe o clădire înaltă cu gândul de a se liniști, de a se relaxa. Destinul face ca, la ultimul etaj al aceleiași clădiri, aceași liniște să o caute și Ryle, un tip arătos dar cu multe probleme.

Cei doi schimbă câteva vorbe și ajung să se mai întâlneasc întâmplător în decursul al câtorva luni. Evident, se îndrăgostes, dar nu subit așa acum vă povestesc eu ci lent și frumos așa cum Colleen obișnuiește să se joace cu acest sentiment. Lucrurile evoluează destul de frumos între cei doi, ajungând chiar și la căsătorie. Abia după marele sau micul eveniment, începem să descoperim latura urâtă a lui Ryle, împreună cu Lily.

Lily este din ce în ce mai copleșită de această situație și mereu îl compară intuitiv pe Ryle cu tatăl său. Își spune că ea nu este ca mama, ca ea trebuie să fie mai puternică, să plece, să oprească totul. Dar îl iubește și, colac peste pupăză, rămâne însărcinată. Va lua Lily decizia corecta? Se va sacrifica de dragul copilului sau decide să pună capăt casniciei? Ei bine, toate acestea le veți afla doar dacă parcurgeți lectura.

Ca un bonus vă spun că acțiunea nu se învârte doar în jurul acestor personaje ci în peisaj apare și Atlas, prima iubire a lui Llily, un tip care chiar cunoaște noțiunea de sacrificiu și iubire eternă. Povestea celor doi este mai mult decât magică, este fabuloasă.

În concluzie, Totul se termiă cu noi este despre a pune capăt lucrurilor care ne rănesc, care ne îngrădesc libertatea, este despre curajul de a alege corect și de a lupta. Totul se termină cu noi este primul roman tip lecție al autoarei și i-a ieșit al naibii de bine.

Tot în concluzie, da, voi reciti cartea 🙂

Lectură Plăcută!

5 (100%) 1 vote