Recenzie Cum să faci primul milion – Bogdan Costin

Cum să faci primul milion este romanul prin intermediul căruia Bogdan Costin parodiază cărțile motivaționale și inspiraționale.

Bogdan Costin spune că titlul Cum să faci primul milion este la mișto, este un titlu menit să vândă și să stârnească curiozitatea. Ei bine, această curiozitate mi-a starnit-o și mie și am decis că vreau această carte când am descoperit că într-adevăr nu este o carte motivațională cu „sfaturi de aur”.

Încă din primele pagini ale acestei cărți misterul ne învăluie. Avem un bărbat fără nume care, prin anumite mijloace (pe care le vom afla pe parcurs) a „câștigat” un milion de dolari. Această sumă îi va permite personajului nostru să trăiască liniștit până la sfârșitul zilelor sale fără să muncească.

“Îi detest din suflet pe cei care nu ştiu să se oprească. Cei care au zeci de miliarde și încă mai vor. Sunt deja prea mulți nebuni în lumea asta care vor bani doar pentru banii în sine. Sunt ca niște lăbari care și-o freacă tot timpul, chiar și atunci când au lângă ei cea mai bună femeie și nici nu-i mai interesează să se fută vreodată, ci doar să și-o frece.”

Personajul fără nume, un Adonis al zilelor noastre, este căsătorit cu Diana însă, își dă seama că această căsătorie este cea mai mare greșeală iar peste ceva timp (înainte de milion) decide să ceară divorțul. Vecinul Nae este un element esențial în toată această poveste precum și vechiul său coleg, șoferul de pe ambulanță. Toate personajele care ne sunt prezentate pe parcurs în această carte au un rol foarte important pentru titlul lui Costin: Cum să faci primul milion.

Marea lui idee de a se îmbogăți stă sub deviza: moartea vinde. Sună interesant, nu? Personajul se folosește de moarte în scopul de a vinde produsele clienților săi, transformând sinucideri, accidente, supradoze, în povești care de care mai emoționante pentru a ajunge la inima celor care se hrănesc cu paginile ziarelor. Anonimul nu este singur în toată această poveste căci are o întreagă suită de complici lipsiți de scrupule care, desigur, câștigă si ei ceva bănuți în plus. Știu că această descriere sună puțin ciudat dar nu trebuie să vă îngrijorați căci nimeni nu omoară pe nimeni iar „munca” personajelor nu este atât de „murdară’ pe cât vă imaginați.

Trebuie să recunosc că îmi place această idee măreață dar nebuneasca și, mai trebuie să recunosc că modul iîn care scrie Bogdan Costin e absolut divin. Scrierea lui Costin e lejeră, o guști din plin iar pentru mine această carte se încadrează perfect în genul acelor pe care le-aș reciti oricând și oriunde. Autorul este absolut genial și mă bucur că am reușit să îi parcurg rândurile.

„Știu că nu prea ai timp, cu atât mai puțin pentru citit cărți. Preferi un film la televizor seara. Cu asta în minte, povestea de față e scrisă exact pentru tine. În doze mici, să nu-ți cadă greu, săa nu ți se facă rău. Să nu adormi seara în mijlocul unui capitol.”

Cum să faci primul milion are doar 283 de pagini dar aceste pagini sunt mult mai complexe decât v-aș putea povesti eu în câteva rânduri. Paginile sunt „pătate” de adevărul zilelor noastre, de situații pe care le întâlnim des, de oameni cinici capabili de orice și, mai ales, de „spălații pe creier” care se formează în funcție de dorințele celor din jur.

P.S: Unul dintre personajele pe care le-am îndrăgit este Toma Drăgan, tipul care păstrează aparențele și care are mereu o atitudine joviala chiar dacă știe că zilele îi sunt numărate. Nu vă povestesc mai multe despre el căci îmi doresc să îl descoperiți singuri. Merită!

Tot singuri îmi doresc să descoperiți întreaga carte Cum să faci primul milion căci, din nou, MERITĂ! O să vă amuzați copios dar, o să și analizați anumite aspecte ale vieții, ale zilelor în care trăim, o să tragețti linie și o să respirați.

În concluzie, Bogdan Costin ne oferă o călătorie delicioasă, o călătorie presărată cu tot ceea ce îi trebuie pentru a se bucura de succes și asta nu doar din pricina titlului care „vinde”.

Dacă ați ajuns până aici, am și o mică mărturisire de făcut… Această recenzie a fost găsită în ciorne, șade acolo frumușel încă din 2017 când am citit această carte. Am lipsit o vreme de aici, știu, dar cu toate acestea nu îmi pot aminti de ce a rămas această minunăție în ciorne și nu am apăsat atunci pe butonul de publicare… Ideea este că după ce am descoperit recenzia am decis să recitesc cartea, să văd dacă părerea mea s-a schimbat citind-o la o altă vârstă, să îmi dau seama dacă mai rezonez cu ea, dacă încă mi se mai parte atât de bună. Răspunsul este DA de mii de ori, motiv pentru care am decis să public recenzia. O singură părere de rău am. Acum, la momentul publicării recenziei, în toate magazinele stocul este epuizat. Poate nici nu se mai publică, cine știe.. și tare păcat ar fi. Sper totuși să o găsiți cumva (un anticariat, un PDF, poate de la o altă persoană care decide să o cedeze) și să vă facă și vouă seara mai frumoasă. Tocmai mi-am dat seama că sunt o norocoasă având-o în  bibliotecă.

Citate din Cum să faci primul milion

Moartea și frica de moarte vând. Sunt profitabile. Biserica știe bine asta. Iadul e cea mai profitabilă invenție a omenirii de până acum.

Trebuie să joci după regulile de acum. Adică, să faci bani, dar să nu uiți nici o clipă că nu ăsta e scopul tău final. Altfel te trezești la pensie că nu înțelegi de ce dracu ai trăit.